Categorie: Reparatii injectoare

Common rail: tehnologie avansată de la motoarele diesel

Sistem de injecţie Common rail: tehnologie avansată de la motoarele diesel

Bosch a lansat primul sistem de injecţie Common rail în 1997. Numele sistemului provine de la rezervorul comun de înaltă presiune (common rail) care alimentează cu carburant toţi cilindrii. În cazul sistemelor de injecţie disel convenţionale, presiunea carburantului trebuie să fie generată individual, pentru fiecare injecţie. Dar la sistemul de injecţie common rail generarea presiunii este separată de injecţie, ceea ce înseamnă că există în mod constant carburant la presiunea necesară disponibil pentru injecţie.

Sistemele de injecţie Common rail au un design modular. Fiecare sistem este alcătuit dintr-o pompă de înaltă presiune, injectoare, o rampă comună şi o unitate de comandă electronică.

Mod de funcţionare

La sistemele de injecţie diesel convenţionale, presiunea carburantului trebuie să fie generată individual pentru fiecare injecţie. Dar la sistemul de injecţie common rail generarea presiunii este separată de injecţie, ceea ce înseamnă că există în mod constant carburant la presiunea necesară disponibil pentru injecţie.

Presiunea este generată în pompa de înaltă presiune. Pompa comprimă carburantul şi alimentează, prin intermediul unei conducte de înaltă presiune, admisia în rampa comună, care funcţionează ca un rezervor comun de înaltă presiune pentru toate injectoarele, de aici provenind numele de „common rail”. De acolo, carburantul este distribuit către injectoarele individuale, care îl injectează în camera de combustie a cilindrului.

Avantaje

  • Injecţie a carburantului cu emisii reduse şi de înaltă eficienţă, datorită intervalelor extrem de mici de pulverizare şi injecţiei multiple
  • Putere mare a motorului şi funcţionare uniformă, cu nivel redus al consumului de carbrant şi al emisiilor
  • Poate fi utilizată pentru toate modelele de autovehicule datorită designului modular

Pompa de înaltă presiune comprimă carburantul şi furnizează cantitatea necesară. Aceasta alimentează în mod constant rezervorul de înaltă presiune (rampa), menţinând astfel presiunea sistemului.

Presiunea necesară este disponibilă chiar şi la turaţii reduse ale motorului, deoarece producerea presiunii nu este legată de turaţie. Majoritatea sistemelor common rail sunt echipate cu pompe cu piston radial. Autovehiculele compacte utilizează, de asemenea, sisteme cu pompe individuale care funcţionează la o presiune scăzută a sistemului.

Injectorul unui sistem de injecţie common rail este alcătuit dintr-o duză, un dispozitiv de acţionare pentru injectoarele Piezo sau o supapă electromegnetică pentru injectoarele cu supapă electromegnetică, precum şi conexiuni hidraulice şi electrice pentru acţionarea acului duzei.

În fiecare cilindru al motorului este montat un injector, şi conectat la rampa comună prin intermediul unei conducte scurte de înaltă presiune. Injectorul este controlat de unitatea de comandă electronică diesel (EDC). Aceasta asigură deschiderea sau închiderea acului duzei de către dispozitivul de acţionare, fie că acesta este o supapă electromagnetică sau de tip Piezo.

Injectoarele cu dispozitive de acţionare Piezo sunt ceva mai înguste şi funcţionează cu un nivel de zgomot deosebit de redus. Ambele variante asigură durate de comutare extrem de mici şi asigură o pre-injecţie, o injecţie principală şi o injecţie secundară, pentru a asigura arderea eficientă a combustibilului, cu emisii reduse, în fiecare moment de funcţionare.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , ,